WB Games patentuje system nemesis z cyklu Śródziemie

przez Alton
0 komentarzy

Starania o opatentowanie systemu nemesis podjęto niedługo po premierze pierwszej części cyklu osadzonego w świecie wykreowanym przez J.R.R. Tolkiena czyli Śródziemie: Cień Mordoru, jednak dopiero teraz wniosek został zatwierdzony. Oznacza to, iż studio starało się doprowadzić to działanie do skutku przez około 6 lat. Patent począwszy od 2015 roku nie był wystarczająco sprecyzowany i kolidował on z istniejącymi już patentami, więc dużo czasu minęło, zanim udało się go wprowadzić w życie. Będzie on obowiązywać aż do 2035 roku, co oznacza, że do tego czasu pozostali twórcy chcący umieścić podobny system w swojej produkcji, będą musieli dogadać się z WB Games. W innym przypadku implementacja bez zgody studia będzie postrzegana jako wykroczenie.

Źródło: WB Games/Stephen Whetstine z Crystal Dynamics

Czym jest system nemesis?

W skrócie: część napotkanych przeciwników, których gracz napotka przemierzając krainę Śródziemia, posiada własne mocne strony i słabości, w wyniku czego rozgrywka staje się nieco bardziej rozmaita i wymaga na odbiorcy szerszego wachlarza umiejętności, aby poradzić sobie z kolejnymi wrogami. Każdy z orków, który podoła misji zabicia Taliona, zyskuje własne imię i przydomek oraz zestaw własnych cech. Co więcej: każdy z tych orków pamięta spotkanie z bohaterem i odnosi się do niego w kolejnym starciu. Gracz może nasyłać swoich popleczników na orków podległych Sauronowi, czy też zastraszać dowódców, aby zyskać informacje o innych przeciwnikach. Ów system sprawia, że każdy gracz doświadcza innych sytuacji, przez co każda rozgrywka stanowi unikalne przeżycie, a niektórzy orkowie potrafią zapaść w pamięć na długi czas po zakończeniu przygody z tytułem.

Warto wspomnieć, że podobna sytuacja nie jest w branży gier niczym nowym. Znany jest przypadek, w którym Bandai Namco dzierżyło prawa do minigier umieszczonych na ekranie ładowania. Jak pokazał czas, część producentów obchodziła zasady patentu i mogła legalnie umieścić w swojej grze podobny pomysł.

Źródło: WB Games

Co ciekawe od premiery Cienia Mordoru niewiele produkcji starało się powielić pomysł zawarty w produkcji WB Games. Jednym z bardziej znanych przypadków jest mechanika najemników znana z Assassin’s Creed Odyssey, jednak w porównaniu z systemem nemesis wydaje się być ona bardzo okrojona.

Po więcej newsów i recenzji ze świata gier zapraszamy na gaminguniverse.pl oraz polecamy śledzić nasze media społecznościowe, aby dostawać powiadomienia o nowych wpisach.

Źródło grafiki wyróżniającej: WB Games

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Może ci się także spodobać

Zostaw Komentarz