Do pierwszej części kultowej gry Subnautica, została wydana „Mała wielka aktualizacja” dla Steam, Epic i Discord. Skupia się ona na poprawkach oraz usprawieniniach rozgrywki.
W przyszłości pojawi się kolejna aktualizacja w celu aktualizacji silnika Unity.
Lista zmian:
- Aktualizacja plików tłumaczeń
- Poprawiono ikonę skanera znajdującą się poza strefami bezpieczeństwa interfejsu użytkownika.
- Dostrojone ustawienia streaming/clipmapy
- Aktualizacja silnika Unity do 2018.2 (przyszłe aktualizacje silnika)
- Optymalizacja układu pamięci pod przykryciem (Under-the-hood memory layout optimizations)
- Stały potencjalny wypadek podczas zabijania światła na wskaźniku hałasu dla cyklopów
- Naprawiono przypadkowy problem niewidocznej gotowanej i peklowanej ryby
- Optymalizacja serializatora Protobuf
- Wzmocniony kombinezon nurkowy prawidłowo zorientowany w wytwórcy
- Naprawia się, że skaner jest ciemny, gdy jest wytwarzany
- Poprawiono możliwość pomijania obrazów w zakładce galerii podczas korzystania z kontrolera
- Poprawiono nieprawidłową rotację kombinezonu radiolokacyjnego
- Naprawiono błąd DeferredSpawner śmiertelnie łamiąc, gdy wyjątek jest rzucony w SpawnAndDestroy
- Poprawiono nieprawidłowe wczytywanie danych świata
- Poprawiono pliki do Seamoth nie jest w stanie otworzyć zatoki Sprzęsła Cyklopa podczas ładowania z zapisanej gry
- Połączyć poprawkę, aby odtwarzacz nie teleportował się prawidłowo
- Naprawy problemy z fizyką podczas pilotażu Seamoth
- Naprawiono to, że umierasz w hardcore’u, podczas gdy gra sie zapisuje
- Zapobiega robieniu zrzutu ekranu, gdy gra już go przetwarza
- Zoptymalizowane korpusy sztywne z obiektów statycznych
- Optymalizacje kończenia animacji
- Przeniesienie pliku I/O LargeWorldStreamer do innego wątku i wygenerowanie coroutyny na głównym wątku, aby zapobiec zgaśnięciu
- Zoptymalizowane systemy cząstek stosowane w CrashedShip i Lifepod
- Optymalizacja usuwania wywołań do GetComponentInParent w celu określenia, czy gracz znajduje się w pojeździe, czy też nie
- Wielokrotna wartość odniesienia NullReference Ustawienia wyjątkowe
- Stały zwrot z powrotem w sposób ciągły Zapisz optymalizację danych
- Mocowanie do pływaków, które nie są mocowane
- Poprawić dla Cyklopów Właz w Zatoce Pojazdowej nie zawsze prawidłowo się zamykał
- Naprawiono problem z zapisywaniem zrzutów ekranu po powrocie do menu głównego
- Mocowanie roślin pływających w miejscu pochodzenia
- Naprawia się, że utknęły pływające przedmioty podnoszone na brzegi
- Naprawiono różne przedmioty klipujące się w terenie z powodu prędkości gracza
- Naprawiono problemy związane z bramami Cyclops i Moonpool, które nie reagują na pojazdy nadające się do dokowania
- Naprawiono problemy z włączeniem zasilania Cyklopa
- Naprawia to, że gracz może nie wdycha nienapędzanego Seamoth
- Zoptymalizowane wiele normalnych map
- Zoptymalizowana geometria platformy więziennej
- Asynchroniczne ładowanie pól odległościowych
- Naprawiono problem „nadal się ładuje”, gdy nie można było załadować slotu z zapisaną grą
- Naprawić dla pęcherzyka, który nie odbywa tarła przez otwory podmiotu po odblokowaniu przefiltrowanej wody
- Poprawki do systemu odradzania dla stworzeń
- Naprawiono problem z usuwaniem zapisanych gier, dzięki czemu są one kompatybilne zarówno z kontrolerem, jak i z klawiaturą i myszką
- Stała akcja przycisku sprzężenia zwrotnego w menu głównym dla komputerów PC / Mac
- Naprawiono problem z fizyką platformy rakietowej
- Naprawiono „Interakcja menu po raz pierwszy wysyła użytkownika na górę strony w każdej zakładce”
- Naprawiono „Edytowanie etykiet zostało przerwane podczas korzystania z gamepada + klawiatury na komputerze PC
- Ostrzeżenia przed ponownym wyłączeniem tlenu w trybie hardcore’u
- Naprawiono dokowanie sznura w Cyklopach w VR powodując problemy fizyczne
UI + mocowanie głębokości od dołu do tyłu od dołu do zera - Optymalizacja wydajności w obszarze leśnym Kelp Forest
- Optymalizacja strumieniowania świata
- Ulepszone ładowanie tła podczas ładowania ekranu
- Lepsza spójność różnych pasków postępu