W aktualizacji 08 do Sons of The Forest zostały wprowadzone elektryczne słupy ogrodzeniowe, poprawiony wózek golfowy dodając lampy i możliwość jazdy do 4 graczy, nowa taśma do odnalezienia, dodano (powracającego) przeciwnika na koniec gry, nowa duża pułapka oraz więcej.
Poprawiono także optymalizację i zmniejszono zużycie pamięci, co powinno skutkować mniejszą ilością crashy gry.
Wreszcie, dodano zmiany balansu przeciwników, od teraz zabijanie sporej ilości wrogów zmniejszych ilość ich ataków.
Nowe funkcje:
- Dodano nowe nagrania wideo do odnalezienia
- Dodano pułapki „Hokey Pokey”
- Dodano elektryczne ogrodzenia
- Dodano możliwość swobodnego układania przewodów elektrycznych
- Teraz można nosić i odtwarzać radia
- Lokatory GPS mogą teraz być drukowane w 3D i tworzone w ekwipunku
- Dodano oświetlenie do wózka golfowego
- Wózek golfowy może teraz pomieścić do 4 graczy w trybie wieloosobowym
- Dodano opcję zmniejszonego poziomu amunicji
- Dodano powracającego przerażającego wroga, który pojawi się po zakończeniu gry
- Dodano nowe ogłoszenia głosowe do niektórych bunkrów
- Virginia i Kelvin teraz potrafią pływać, jeśli znajdą się w dostatecznie głębokiej wodzie
Balans
- Teraz będzie mniej częstych ataków wroga w zależności od ilości zwykłych i przerażających wrogów, których zabiliście; ta ilość będzie rosła z dnia na dzień, chyba że zabijecie więcej wrogów
- Mury obronne teraz wytrzymają 4 razy więcej uszkodzeń
- Zmniejszono zdrowie specjalnych lśniących pufków
Ulepszenia
- Głowy zwierząt mogą teraz być potrząsane, gdy są trzymane
- Zdenerwowane łosie czasami kopią gracza w pobliżu
- Naprawiono błędy, które powodowały zbyt wiele lub zbyt mało poszukiwań wrogów podczas ładowania lub ponownego uruchamiania gry
- Naprawiono różne problemy z zapisem/wczytywaniem i synchronizacją scen i bitew z bossami na końcu gry
- Naprawiono problem, który uniemożliwiał aktorom AI zobaczenie gracza siedzącego w wózku golfowym
- Poprawiono animacje wsiadania i wysiadania z wózka golfowego
- Kelvin będzie teraz wizualnie odmawiał wykonania rozkazu, który wymaga drzew, jeśli nie ma ich w pobliżu
- Teraz żółwie można porazić prądem
- Naprawiono brak wylęgu jaj żółwi dla klientów w trybie wieloosobowym
- Kroki królików teraz brzmią inaczej na śniegu
- Poprawiono uderzenie piłki golfowej przez kij golfowy
- Różne optymalizacje pamięci zasobów
- Różne optymalizacje interfejsu użytkownika, podnoszenia przedmiotów i dźwięku
- Jagody z krzaka borówki teraz odkształcają się wraz z krzakiem
- Optymalizacja obszaru oceanu
- Różne poprawki układu środowiska
- Dodano bazaltowe skały do jaskiń z złączonymi kolizjami
- Zoptymalizowano zakresy LOD dla mchu
- Zoptymalizowano LOD2 dla klifów
- Zoptymalizowano grupy LOD
- Dodano LOD-y dla rozgwiazd i zmieniono przypisanie grupy
- Zoptymalizowano zakresy LOD dla strumieni
- Zoptymalizowano wejścia do bunkrów i jaskiń
- Zoptymalizowano podnoszenie małych kamieni
- Dodano brakujące LOD-y do niektórych starszych skał
- Skonfigurowano LOD-y dla KnightV, lotni i wózka golfowego
- Skonfigurowano LOD-y dla jezior
- Zoptymalizowano dźwięk emitentów jeziora
- Zoptymalizowano siatkę drzew świerkowych
- Zoptymalizowano LOD2 suchego skupiska wodorostów
- Zoptymalizowano modele jagód
- Naprawiono niektóre cząsteczki wodospadu, które zawsze były aktywne
- Zoptymalizowano kolizje światowe, zmniejszając liczbę aktywnych koliderów
- Kamienie i skały teraz mają kolizję w saneczku na kłody
- Dodano wizualizację do kamery akcji
- Naprawiono efekt poświaty, który przemieszczał się po powierzchniach podczas obracania kamery
- Poprawiono mapy maskujące dla śniegu i mokrości
- Zoptymalizowano LOD-y spadłego kłódka
- Zoptymalizowano liście lilii
- Przeniesiono martwego tacti z kamerą akcji do rozrywki w bunkrze dla łatwiejszego zobaczenia pozycji
- Martwe kikuty i billbordy skalne teraz rysują się dalej
- Dodano LOD-y do magazynu patyków i belek, okien dla belek, płotów
- Element „napój energetyczny” teraz używa mniejszego poziomu szczegółowości, gdy znajduje się na półkach lub jest podnoszony
- Zoptymalizowano podnoszenie patyka na świecie
- Wydłużono czas przed przerywnikiem z bossem
- Dodano odliczanie czasu do tyłu w pokoju ze złotem
- Skonfigurowano wersje strumieniowe jachtów na plaży, aby zoptymalizować użycie pamięci
- Usunięto streamowanie tekstur na logo wózka golfowego
- Otwieranie i zamykanie okiennych okiennic teraz animowane
- Teraz można umieścić belkę na przednim końcu między dwoma podpartymi belkami
Poprawki
- Naprawiono sytuację, w której gracz pił z garnka, gdy trzymał inny pojemnik do napełnienia
- Naprawiono problem, który utrudniał wybieranie niektórych przedmiotów w torbie, ponieważ bloker promieni nakładał się na niektóre przedmioty
- Głowę jelenia w torbie teraz nie jest wypukła, dzięki czemu nie zachodzi na kolizję z głową kaczki
- Naprawiono możliwość dodawania przedmiotów do garnka gotującego czystą wodę, gdy już gotuje
- Naprawiono problem z powodowaniem odlotu pokrywy garnka dla klientów za każdym razem, gdy ktoś pije lub uzupełnia wodę w garnku
- Naprawiono problem z aktywowaniem LOD-ów przechowalni dopiero wtedy, gdy gracz jest w pobliżu i oddala się od nich
- Jeśli próbuje się dodać lokalizator GPS, ale nie ma danych ikony, zainicjuj domyślne dane
- Skorupy żółwi są teraz odpowiednio upuszczane po odkryciu, jeśli już znajdują się w ekwipunku gracza
- Zapobieżono wyświetlaniu menu pauzy podczas przerywnika z bossem
- Zapobieżono wcześniejszemu wyświetlaniu komunikatu o ucieczce podczas przerywnika z helikopterem
- Naprawiono wyłączenie refleksji przestrzeni ekranu po ponownym włączeniu
- Naprawiono animację reakcji uderzenia saneczka
- Naprawiono błąd z przeładowaniem i spoczynkiem kuszy
- Naprawiono kilka przypadków przedwczesnej śmierci kanibali podczas płonących, a teraz nie będą łapać ognia od zablokowanego uderzenia pochodni
- Naprawiono wspinanie się gracza na wieżę obserwacyjną kanibala, które nie było wyrównane z liną na niektórych wieżach
- Naprawiono powtarzające się wiszące szkielety na dużych zniszczonych chatkach, które pojawiały się w powietrzu
- Naprawiono możliwość podnoszenia tego samego ciała jednocześnie przez kilku graczy, co mogło powodować różne problemy
- Naprawiono niektóre problemy wizualne z Pufkami niesionymi przez innych graczy
- Teraz ściana jest uwzględniana jako ważne podparcie przy liczeniu niepodparty bale, teraz zapewnia takie samo wsparcie, jak kolumny podpierające oba końce belki
- Naprawiono przypadki, w których niszczenie strutsów nie przekazywało właściwie załamania się do wspieranej belki
- Naprawiono wycinanie filara na kij obronny nie sprawdzało, czy wspiera on strukturę SCREW, co powodowało zniszczenie go po zastosowaniu
- Naprawiono wybieranie zarysów dostosowujących teren, które psuło wyrównanie umieszczenia dla zarysów niedostosowujących wybranych później
- Naprawiono brak punktu przyciągania, aby umieścić pełną belkę lub filary pod belkami na drugim piętrze
- Brud mebli do sadzenia teraz nie jest wpływany przez śnieg i zakrywanie mokrości
- Naprawiono kilka problemów z demontażem belek, które mogły powodować problemy
- Podniesiono ostatnią linię notatki Barb, aby nie zachodziła na kciuk
- Naprawiono problem, w którym serwer dedykowany nie mógł zostać dołączony po powrocie komputera z trybu uśpienia
- Naprawiono alfabet na oparciach palisad demonów
- Naprawiono renderowanie rozlanej floksy dwa razy
Dźwięk
- Dodano efekty dźwiękowe przy układaniu przewodów elektrycznych i paneli słonecznych
- Dodano dźwięk skoku żaby
- Dostosowano długość dźwięku z karabinu
- Dostosowano długość dźwięku z flary
- Zmniejszono poziom dźwięku trafienia krzaka podczas prowadzenia wózka golfowego
- Naprawiono zauważalny dźwięk klifów, gdy fale uderzają, które nagle się włączają i wyłączają
- Wejście do jaskini ma teraz losowy czas rozpoczęcia, więc jest mało prawdopodobne, że się znikną