363
Aktualizacja 04 do Sons of The Forest dodaje nowy system odnajdywania lokacji bunkrów, które nie są widoczne na ekranie GPS na początku. Wraz z tym, przeprowadzono szereg poprawek A.I., masę poprawek błedów, możliwość ustalenia nazwy zapisu gry i nową kamerę akcji, która jest używana do odtwarzania nagrań znalezionych filmików – pierwsze pojawią się w przyszłości.
Na prośby graczy – sanie na kłody powrócą! Są już prawie gotowe i pojawią się w przyszłej aktualizacji
Nowości
- Dodano nowy przedmiot „Action Cam” oraz pierwszą taśmę z nagraniami
- Dodano nowe odkrycia punktów zainteresowania w laptopach
- Dodano możliwość nadawania nazw grą zapisanym stanom gry
- Dodano okno z informacją o wyrzuceniu lub zbanowaniu gracza z gry
Ulepszenia
- Kelvin może teraz przenosić 2 kłody naraz!
- Jaśniejsze okulary noktowizyjne
- Dodano efekty uderzeń śniegu w cutscenkach z uderzeniem w śnieg
- Dłuższa animacja walki Tima z bossem demona
- Częściej odwiedzający gracza cannibal wysokiej rangi
- Dodano więcej miejsc w wioskach, gdzie cannibale mogą stać na straży lub siedzieć wokół ognisk
- Muddy jest teraz bardziej skłonny do ucieczki, kiedy przestraszy się
- Cannibale teraz czasem patrzą na siebie nawzajem, gdy nie walczą
- Cannibale mają teraz nowe warianty animacji biegu i ataku łapiącego, co sprawia, że są bardziej wybiegani w walce
- Zbroja z liści cannibala teraz będzie wizualnie uszkodzona i zrzucana, kiedy zostanie trafiona
- Kobiety cannibale czasem piją krew z kadzi w wiosce lub z martwych zwierząt, kibicują innym członkom rodziny i czasem tańczą do radia
- Mężczyźni cannibale teraz czasem uderzają martwe ciała wrogów
- Zdjęta skóra małych zwierząt teraz będzie miała odpowiadający wygląd. Konkretnie chodzi o królika, wiewiórkę, orła, kaczki, mewę i lądową żółwia
- Słabiej zdrowe jelenie i łosie czasem kładą się i odpoczywają
- Dodano wilgotność dla każdej postaci, która wzrasta po zanurzeniu w wodzie lub kąpieli i z czasem się zmniejsza, kiedy postać nie jest już mokra
- Martwe ciała teraz są myte (z krwi i brudu) w wodzie
- Zwiększono krwawienie zranionych jeleni oraz zwiększono zadawane obrażenia, uderzając w przednią część ciała
- Prędkość lotu ptaków zwiększona o niewielki procent
- Dodano poradnik z kierunkiem północnym na mini mapie
- Efekty kulistego uderzenia od innych graczy będą teraz widoczne w trybie wieloosobowym
- Zbroja zostanie teraz upuszczona, jeśli gracz nie ma dostępnego miejsca na nią, gdy jest zdjęta z postaci.
- Granaty i bomby teraz wywołują efekt eksplozji wodnej, gdy zostaną rzucone do wody.
- Odzież martwych kultystów teraz jest krwawa.
- Dodano więcej wianków kwiatowych na niektórych martwych kultystach.
- Dodano nowy element do pomieszczeń zabezpieczonych.
- Poprawiono oświetlenie w bunkrze mieszkalnym.
- Poprawiono LOD na stojaku na zbroję.
- Dodano do szybkich slotów: lornetki, noktowizory, druty i żarówki.
- Odczyty drukarki 3D powinny teraz dokładniej się aktualizować.
- Upadły kłódka E zmniejszona o 65% rozmiaru.
- Naprawiono otwarte krawędzie na klifie nad polem golfowym.
- Dodano nowe jezioro na pole golfowe.
- Kelvin może teraz dokończyć budowanie półek.
- Ustawiono LOD dla belek w pojemnikach na drewno.
- Mapa GPS zaktualizowana, aby obejmowała wszystkie aktualne stawy i jeziora.
- Usunięto pinezki lokalizacji z ekranu laptopa w scenie otwierającej.
Poprawki
- Osiągnięcie „I Dream of Sushi” jest teraz ponownie osiągalne.
- Naprawiono zawieszanie gry graczy podczas przełączania z pustego procownika do innej broni z amunicją wymienną.
- Gracz nie powinien już trafiać w zły stan, jeśli spamuje klawiszem szybkiej zmiany broni podczas otwierania drzwi za pomocą karty kluczowej.
- Skóra zwierzęca i siatka technologiczna będą teraz szare na worku na ekwipunek podczas interakcji ze stojakiem na zbroje.
- Usunięto ponowne wiązanie klawisza do cofnięcia akcji.
- Naprawiono unoszącą się w powietrzu samotną kamizelkę ratunkową.
- Naprawiono problem, w którym menu opcji można było otworzyć na końcu ekranu ładowania.
- Naprawiono brakujące powiadomienia o rozłączeniu gracza.
- Naprawiono problem z niezdolnością do picia z głębokich zbiorników wody.
- Wyrób włóczni nie wpada już przez podłogę jaskiń.
- Kiedy struktura magazynowa zostanie zniszczona, a pojawiają się przedmioty do zebrania, teraz rozłożone są na wiele klatek, aby zmniejszyć obciążenie wydajnościowe i zmniejszyć drgania klatek.
- Naprawiono problem polegający na tym, że lewe powiadomienia interfejsu użytkownika przestają się pojawiać po śmierci gracza.
- Próba wyposażenia przedmiotu w lewej ręce jest teraz blokowana, gdy gracz wykonuje inną akcję.
- Naprawiono problem z nieaktywnym koliderem na dynamicznych elementach do zebrania.
- Naprawiono problem, w którym menu pauzy kontynuowało dodawanie siły do graczy na linach zipline.
- Naprawiono pewne problemy z inicjalizacją, które powodowały, że DLSS nie był domyślnie włączony lub nie został włączony po zresetowaniu ustawień.
- Dodano ostrą ograniczenie nachylenia, aby zablokować jazdę Knightem V po stromych zboczach.
- Dodano nazwy lokalizacyjne i naprawiono czcionkę dla znaków zapasowych.
- Naprawiono, że gracz kucnął podczas jazdy na Knightem V.
- Naprawiono możliwość rozczłonkowania martwego kanibala bez wcześniejszego zniszczenia pancerza na kończynie.
- Naprawiono problem z niszczeniem dużych chat i pozostawianiem unoszącego się ciała i stojących ścian bez kolizji.
- Naprawiono problem z utknięciem torby szybkiego wyboru w rękach gracza lub z utknięciem w złym stanie, jeśli zostanie aktywowany dokładnie w tym samym czasie, gdy gracz zaczyna pływać.
- Poprawiono pozycję radia niesionego przez Kelvina.
- Naprawiono problem, w którym klienci w trybie wieloosobowym czasami widzą reakcje trafienia mokrego kanibala jako stojące wadliwe klatki.
- Naprawiono czasami niepokazujące się stosy liści mokrego kanibala dla klientów wieloosobowych.
- Naprawiono problem, w którym klienci wieloosobowi nie widzą poprawnie niesionych przez Kelvina strzał.
- Naprawiono, że czasami klienci wieloosobowi wykonują pierwszą długą animację noty podczas pierwszej interakcji z Kelvinem.
- Naprawiono przypadek, w którym klienci mogli zobaczyć i działać z „duchem” Kelvina, który nie znajdował się w jego rzeczywistej pozycji.
- Naprawiono przypadek, w którym klienci mogli zobaczyć i oddziaływać z „duchem” Kelvin nie znajdującym się na jego prawdziwej pozycji.
- Wprowadzono kilka poprawek dotyczących Virginia, która myje się pod wodospadem, a teraz można to zrobić na więcej wodospadów na mapie.
- GPS Virginii teraz będzie zachowywał przypisaną ikonę, gdy zostanie jej przekazany.
- Naprawiono przypadek, w którym Virginia lub Kelvin czasami utknęli w animacji siedzenia.
- Poprawiono błąd polegający na tym, że małe kamienie rzucone przez gracza wpadały przez ziemię podczas odbijania się od niej.
- Naprawiono sytuację, w której strzał z tłumika był słyszany jako normalny strzał przez innych graczy.
- Naprawiono przypadek, w którym gracz utknął w animacji skórowania zwierzęcia.
- Atak łopatą teraz spowalnia się przy niskiej wytrzymałości.
- Naprawiono błędny sufit w schronisku rozrywkowym.
- Naprawiono sytuację, w której niszczenie drewnianych murów obronnych z kolcami nie używało właściwego modelu dla zebranych przedmiotów, co rozwiązało również problem skalowania.
- Naprawiono przypadek, w którym cięcie defensywnych kolców nie działało w niektórych przypadkach.
- Naprawiono skalowanie zebranych przedmiotów po zniszczeniu kamiennej konstrukcji wzmocnienia.
- Zniszczone defensywne kolce z czwartej części pni również działały nieprawidłowo, a teraz zostały naprawione.
- Niszczenie rampy, na której znajduje się panel słoneczny, teraz powoduje pojawienie się zebranych przedmiotów.
- Zainstalowane panele słoneczne mają teraz kolizję.
- Naprawiono konkretny przypadek, w którym łączenie przewodów elektrycznych nie działało.
- Naprawiono błąd powodujący niewłaściwe zliczanie żarówek i paneli słonecznych otrzymanych podczas zebrania przedmiotów.
- Naprawiono sytuację, która umożliwiała umieszczenie belki łączącej dwie konstrukcje na niejednolitych siatkach, co prowadziło do zdeformowanych lub ściskających się belek.
- Naprawiono blokowanie umieszczania wieży obserwacyjnej, jeśli pod nią znajduje się mur obronny.
- Naprawiono jednostronny wierzchołek blokujący umieszczanie filarów na rampach.
- Usunięto powiadomienie w trybie przełączania UI, które nie działało podczas umieszczania Bramy Obronnej
- Naprawiono problem, który powodował, że klienci multiplayer byli niezdolni do budowania lub otrzymywania aktualizacji budowlanych od hosta
- Naprawiono przypadki, w których osłonięcie śniegu i wilgoci, inicjalizacja paneli słonecznych nie działały dla struktur drzewnych
- Naprawiono przypadki, w których usuwanie przewodu elektrycznego nie działało poprawnie i mogło uniemożliwić podział systemu sieci energetycznej na dwie części i zachowanie się zgodnie z oczekiwaniami
- Naprawiono przypadek, w którym punkt przyczepu pochylonej belki był nieprawidłowy (strzałka w kolorze czerwonym), gdy powinien być dozwolony
- Naprawiono problem podczas ładowania zapisu, który mógł uniemożliwić prawidłowe funkcjonowanie innych funkcji, takich jak umieszczanie ramp
- Naprawiono przypadki, w których wolny filar w środku siatki z pochyłonymi belkami powodował degenerację umiejscowienia belki pochylonej
- Naprawiono niszczenie podpory paneli słonecznych, które nie kaskadowo przenosiło się na panel słoneczny
- Naprawiono problem, w którym picie, trzymając kilka belek, mogło skutkować uszkodzeniem stanu animacji
- Naprawiono przypadki, w których nie drzewiane przedmioty wywoływane przez system budowlany spadały przez ziemię
- Naprawiono problem, który powodował, że zebrane pochylone kłody miały zbyt duże kolizje.
- Naprawiono przypadki, w których zebrane elementy inne niż kłody nie odpowiadały fizyce wzrokowej w niektórych przypadkach
- Naprawiono opóźnienie między elementami, które nie powodowało wydobywania, co skutkowało dziwnym zachowaniem podczas niszczenia stosu drewna opałowego, na przykład
- Naprawiono nieprawidłowe wyświetlanie zapowiedzi podnoszenia belek, które pochylają się w dół w stosunku do ścian oraz niezręczne umieszczanie ich
- Naprawiono problem powodujący brak pewnych punktów przyczepu belek po usunięciu filara podtrzymującego belkę, która jest również podtrzymywana przez ścianę
- Naprawiono problem z wieloosobową grą, w której gracze wpadali w uszkodzony stan, jeśli zostali zabici podczas wspinaczki po linie
- Naprawiono problem z wieloosobową grą, w której umieszczanie ścieżki ze skał lub patyka nieprawidłowo pojawiało się dla zdalnych graczy podczas umieszczania, co mogło prowadzić do łamania gry
- Naprawiono problem z fizycznymi drzwiami w trybie multiplayer, które mogły uniemożliwić klientom zablokowanie ich, jeśli były otwarte po stronie hosta
- Naprawiono możliwość usuwania krzeseł i ławek z AI lub zdalnych graczy siedzących na nich
- Naprawiono niszczenie murów obronnych zbudowanych z niepełnych kłód, które przekształcały się w stan nieostrzony
- Naprawiono kolejność kruszenia elementów dla szczytu i jednostronnego szczytu, zapewniając, że elementy górne pękają przed dolnymi
- Naprawiono nieprawidłowe zachowanie jednostronnego szczytu po trafieniu narzędziem naprawczym.
- Poprawiono problem uniemożliwiający umieszczenie belki z filaru na szczycie pochylonej belki, jeśli istnieje inna belka połączona.
- Poprawiono przypadki, w których pochylone belki nie były odpowiednio naprawiane.
- Naprawiono problem z belkami podpartymi przez niską rampę, który uniemożliwiał usunięcie belki i dodawał niestabilne miejsce podpory filaru.
- Poprawiono problem z wieloosobową grą, gdzie gracze mogli jednocześnie rozbierać kłodę ze ściany i dodawać belkę, co skutkowało unoszącą się belką.
Dźwięk
- Naprawiono dźwięki w grze wieloosobowej, które miały bardzo niską precyzję lokalizacji.
- Naprawiono sytuacje, w których inni gracze słyszeli podwójne dźwięki uderzeń od łopaty i narzędzi naprawczych.
- Zbroja kanibala teraz wydaje dźwięk uderzenia, gdy zostanie trafiona.
- Pistolet już nie powtarza dźwięków podczas przeładowywania.
- Dostrojono poziomy terenu i silnika Knighta V.
- Naprawiono czas zanikania dźwięków strzałów w otwierającej sekwencji katastrofy.
- Dodano dźwięki strzałów do sekwencji z bossem Demon.
- Dodano dźwięki ataku i bólu boskiego demona dla wprowadzenia i dodano nowy dźwięk muzyczny.
- Dostrojono wodospady dużych i małych rozmiarów oraz plamy wody.
Spis treści