Rust – statek towarowy, poprawki AI i nowe rośliny

przez DeVel
0 komentarz

Prace z tego tygodnia zostały już ukończone. Prężnie rozwija się gałąź statku towarowego, doszlifowano sztuczną inteligencję i zapowiedziano nowe rośliny hodowlane. Po więcej szczegółów zapraszam do dalszej lektury.


cargo_ship_8.jpg

Postęp statku towarowego

Głównym celem większości zespołu był w tym tygodniu statek towarowy i to na niego kładziono nacisk. Jak zapewne pamiętacie statek ten przybędzie wodami Rust, zaopatrzony w naukowców i łup. Gracz będzie mógł wejść na pokład i go zlootować. Ponadto może skusić się na walkę z naukowcami lub też PvP z graczami, by móc spokojnie odejść ze zdobytymi przedmiotami.

Pomimo, że nie możemy jeszcze doświadczyć tego wydarzenia w grze, to wiemy o nim już całkiem sporo i możemy śledzić pracę nad eventem na bieżąco.

Wraz z postępem prac, pojawiają się też nowe problemy, które należy jak najszybciej rozwiązać. Wszystko sprowadza się do tego, że powstanie nowy, powoli poruszający się po mapie monument, którego algorytm musi wiedzieć gdzie może, a gdzie nie może się znaleźć i dopasować prędkość wszystkich znajdujących się na nim przedmiotów (czyli graczy, rozmieszczonych urządzeń itp.). Może to być szczególnie trudne w odniesieniu do pocisków i rzucanych przedmiotów.

W skrócie – w sprawie nowego wydarzenia serwerowego uczyniono wielkie postępy i prawdopodobnie zobaczymy je w grze już 4-go października.


Poprawki AI

W tym tygodniu pracowano również nad poprawą AI. Nie tylko naprawiono kilka błędów i kompilowano je, ale również stworzono NPC, które teraz obsługują niestandardowe ścieżki prowadzące do waypointa, a nie domyślną nawigację navmesh. Da to zespołowi programistów możliwość ustawienia niestandardowych tras dla NPC do nawigacji, jeśli tak zdecydują.


Nowe rośliny

Wygląda na to, że na horyzoncie widać już nowe rośliny, jakimi będą ziemniaki. Patrząc na „roadmap” zauważyć możesz taki cel jak Farming 3.0, będący tuż za rogiem, więc w najbliższych miesiącach spodziewać się można nowego elementu rozgrywki.


Inne rzeczy

Brama garażowa jest teraz łatwiejsza do otwarcia / zamknięcia po umieszczeniu w pobliżu drabiny z włazu

0

Może ci się także spodobać