Rust – poprawki i nowości

przez Bagasia
0 komentarzy


Tydzień po dużej aktualizacji widzimy dalsze postępy w pracy nad Rustem. Głównym tematem dzisiejszego update’u są poprawki, jednak pojawiają się też przjemne nowości. Sprawdźmy co nas czeka.


Obowiązkowa aktualizacja


Pojawiają się głosy, że aktualizacja może pojawić się już dzisiaj. Nie wiadomo czego ta łatka dokładnie ma dotyczyć, jednak możemy założyć, że chodzi o poprawienie błędów z ostatniej aktualizacji. Update ten nie musi wiązać się z force wipe’m, jednak właściciele serwerów będą musieli je ponownie wystartować (o ile aktualizacja wejdzie już dzisiaj).

Edit: potwierdzono, że aktualizacja będzie miała dzisiaj o 19:00 czasu polskiego. Force wipe nie jest wymagany!


Ulepszenia wody

W tym tygpdniu wprowadzono kilka poprawek i ulepszeń dla nowych fal wodnych. Po pierwsze poprawione zostały duże fale, które występują teraz rzadziej i mają miękką pianę. Wprowadzono również kilka poprawek dlotyczacych problemów z przycinaniem i artefaktów związanych z wodą na metalu.


Plecaki teraz pływają

Skoro wprowadzono tyle zmian w wodzie, w tym tygodniu zaplanowano duże ułatwienie dla graczy. Plecaki (te z martwych NPC i z graczy) teraz unoszą się na wodzie, dzięki czemu dużo łatwiej je znaleźć!


Ulepszenia miotacza ognia

Poprawki te dotyczą wyglądu i efektu płomienia wydobywającego się z miotacza ognia. Więcej szczegółów możesz zobaczyć na dwóch filmach tu i tu.


Naprawiono Platformę Wiertniczą

Najnowszy monument Rusta również otrzymał trochę poprawek. W sferze oświetlenia – intensywność pulsowania świateł na Platformie zmienia się w zależności od odległości gracza od nich. Ponadto teraz flary dystansowe wyłączają się w ciągu dnia, zgodnie z przeznaczeniem.


Działanie ludzkiej sztucznej inteligencji

Kontynuowane są prace nad sztuczną inteligencją postaci ludzkich w grze. Po gruntownym odbudowanie od podstaw system będzie wymagał kontynuacji prac przez najbliższe tygodnie. Nowa sztuczna inteligencja ma na celu poprawę ogólnego zachowania NPC jednocześnie zmniejszając obciążenie serwera.


Zaktualizowani naukowcy

Zapowiadają się zmiany w wyglądzie naukowców. Dział ten jest oddzielną gałęzią, więc nie widzimy jeszcze zmian wizualnych. Pod koniec miesiąca temat ten zostanie połączony z główną gałęzią, dlatego musimy zaczekać, żeby dowiedzieć się więcej.


Postępy Pogłębiarki

Kolejny nowy monument, zapowiedziany już wcześniej, Gigantyczna Pogłębiarka, nadal poddawany jest następnym zmianom mającym na celu wprowadzenie go do gry. Z logów wywnioskować można, że postępy idą sprawnie i dobrze się układają. Nie pojawiło się żadne słowo o tym, czy nowy monument wprowadzony zostanie w kwietniowej aktualizacji, ale będziemy informować o tym wraz z upływem miesiąca.


Inne rzeczy

  • Naprawiono włączanie pixelizacji cenzury, nawet jeśli bielizna jest załączona (na przykład przy zakładaniu zbroi kościanej)
  • Naprawiono stary błąd chowającej się broni z 2015
  • Naprawiono brak przypisywania ID materiałów po aktualizacji (regresja z nowego systemu prefabrykatów Unity)

Może ci się także spodobać

Zostaw Komentarz