Rust – aktualności z Rustafied

przez Bagasia
0 komentarz

W serwisie Rustafied w ostatni czwartek opublikowany został post zwiastujący najbliższe zmiany, które zajdą w Rust. Z wpisu dowiadujemy się, że nie ma w planach żadnego update’u na ten dzień, ani na najbliższe tygodnie, jednak spodziewać się można bliskiego force wipe’a na serwerach. Dodatkowo 17 maja wystartował stream zapowiadający nadchodzące nowości, którego zapis znaleźć można na oficjalnym kanale twitch.

Wipe

Zapowiedziany na 7-go czerwca force wipe dotyczyć ma blueprintów i mapy. Jest to w dużej mierze spowodowane pewnymi zmianami w najnowszej wersji Unity, która została ostatnio wydana. Na szczęście ta nowa wersja silnika może przynieść również bardzo potrzebne zwiększenie wydajności…

Wydajność

Przez ostatnie kilka tygodni wydajność na dużych serwerach była dość nędzna. To bardzo frustrujące inwestować tyle czasu w grę i dostać kiepskie osiągi. Dla jasności: nie jest to problem z żadnym pojedynczym serwerem lub hostem. Jest raczej wynikiem braku optymalizacji w obecnej wersji gry.

Na szczęście twórcy są świadomi problemów i mają kilka usprawnień w pracach. Ponadto, z najnowszą wersją Unity tuż za rogiem, możliwe jest, że niektóre ulepszenia wydajności mogą działać. Jak zwykle nie będziemy znać pełnego zakresu ulepszeń, dopóki nie zostaną one uruchomione na dużym serwerze.

Autorzy przepraszają też za wszelkie niedogodności spowodowane przez graczy na ich największych serwerach Rustafied i dziękują za wyrozumiałość i cierpliwość w tej sprawie.

Spadochroniarstwo?!

W interesującym nowym dziale o nazwie skoki spadochronowe Alex wykonał kilka nowych animacji zajmujących się, no cóż, skokami spadochronowymi. Był to bardzo świeży wniosek więc nie pojawiły się jeszcze żadne szczegóły.

Czy wkrótce wyskoczymy z Rusty Battlebus? Czy naukowcy NPC będą bombardować nas z góry? Wszystko się okaże, ale poinformujemy Cię gdy tylko pojawi się więcej informacji.

Unity 2018.1.0

Jak wspomniano powyżej, wydana została nowa wersja Unity (bazowego silnika, który uruchamia Rust). Andre pracuje nad uruchomieniem gry w tej nowej wersji i spodziewamy się, że projekt ten wejdzie w życie wraz z dniem 7-go czerwca. Jeśli interesują cię szczegóły, sprawdź dziennik zmian Unity.

Inne rzeczy

  • wykonano więcej pracy nad nowym pomnikiem Bandit Town
  • rozpoczęto pracę nad nowym czółnem i wiosłem
  • poczyniono pewne postępy w pracy przy włosach, w tym pewne poprawki przy przycinaniu włosów przez nakrycia głowy
  • postęp w zagadkach zabytków (wciąż trwają prace, nic jeszcze nie można pokazać)
  • udoskonalenia Hapisa, w tym dodanie złożonego pomnika (planowane jest wydanie na 7-go czerwca)
  • naprawiono nie zawsze działające podświetlenie menu aktualizacji
0

Może ci się także spodobać