Nowe przedmioty elektryczne i poprawki wydajności

przez Bagasia
0 komentarzy

Kolejny tydzień prac nad Rustem. Widzimy kilka nowych komponentów elektrycznych, postępy w niechybnym wprowadzeniu Minicoptora, nowy model aparatu i wiele więcej!

Zanim przejdziemy do nowości rozwojowych, chcę poruszyć ważny temat…


Porozmawiajmy o wydajności

Nie jest tajemnicą, że wydajność na serwerach nie była ostatnio najlepsza. Od miesięcy nie prezentowała się ona dobrze ale dotarliśmy do momentu, gdy osiągnęła masę krytyczną.

Facepunch ma w zwyczaju reagować bardzo szybko, gdy sprawa jest głośna i istotna, więc spodziewać się można, że rozwiążą problemy w rozsądnym czasie.

Logicznie rzecz biorąc, AI była głównym winowajcą. Zaczynając od Statku Towarowego, przez Miasto Bandytów, Outpost, naukowców aż do zwierząt i różnych innych rzeczy, w grze jest więcej sztucznej inteligencji niż kiedykolwiek wcześniej. Obecność Statku w szczególności wydaje się katalizatorem w tych zaburzeniach. Nie jest jednak w stu procentach jasne czy to właśnie to wydarzenie jest główną przyczyną spowolnienia serwerów.

Jako kolejny element komplikujący sprawę mamy elektryczność. Chociaż specjalnie ograniczono liczbę żądań elektrycznych, które mogą być przetworzone przez serwer w określonym czasie, z pewnością istnieje pewne obciążenie związane z tym systemem. Wszystko to nawet nie dotyka wad silnika bazowego gry, Unity.

Z pełną uczciwością, Rust naprawdę przekracza granice bardziej niż jakakolwiek inna gra. Każdy serwer ma potencjalnie setki osób. To naprawdę niewiarygodne, keidy o tym myślisz, a sama szerokość tego zakresu jest jedną z rzeczy, które sprawiają, że Rust jest wyjątkowy.

Z tego samego powodu, gdy każde działanie jest opóźnione o kilka sekund, lub umierasz i tracisz godziny pracy z powodu opóźnienia, magia gry zostaje szybko zastąpiona przez gniew i frustrację. Te rzeczy, które sprawiają, że gra jest niesamowita, faktycznie zaostrzają potrzebę optymalnej wydajności.

Jeśli szukasz doświadczenia Rusta, które jest tak płynne, jak to możliwe, polecam znalezienie serwera społecznościowego o bardzo niskiej populacji grających. Jeśli lubisz grać tylko na wysokich serwerach, możesz rozważyć zrobienie sobie przerwy od Rusta aż do momentu, w którym sprawa widocznie się poprawi.

Jeśli jesteś właścicielem serwera, proponuję grę z wyłączeniem lub ograniczeniem sztucznej inteligencji występującej na twoim serwerze, ponieważ jest to jeden z najgorszych problemów wydajności. Niestety nie jest to dobra opcja dla serwerów takich jak Rustafied, ponieważ nie kwalifikuje się jako oficjalne doświadczenie rozgrywki vanilla.

Dziękuję za cierpliwość w tej sprawie. Jestem głęboko przekonana, że najlepsze dni Rusta są jeszcze przed nami i cieszę się z faktu, że mogę tu być i informować Was o rozwoju i postępach gry.



Czujnik HBHF

Dodano nowy czujnik, który stwarza pewne interesujące możliwości. Czujnik Heartbeat, Breathing, Humidity i Footstep wygląda bardzo podobnie do miny lądowej, jednak zamiast wysadzać ludzi w powietrze, przekazuje on informacje ile osób znajduje się w promieniu 20 metrów on niego (po linii wzroku).

Można go konfigurować za pomocą młotka, umożliwiając dołączanie lub wykluczanie upoważnionych osób. Dzięki elektryczności otwierają się dla nas nowe możliwości. Czujnik ten może mieć zastosowanie do monitorowania, baz-pułapek, ochrony rajdowej i innych!


Przełącznik RAND

Ponadto Przełącznik RAND umożliwia przekazywanie na podstawie losowej liczby. Za każdym razem, gdy wejście SET otrzyma moc, wykona operację „prawda” lub „fałsz”, aby zezwolić na przejście. Chociaż jego specyficzne zastosowania mogą nie być od razu jasne, ten nowy przełącznik tworzy ciekawe możliwości dla gier, baz pułapek lub po prostu przy potyczkach z ludźmi.


Minicoptor

W tym tygodniu trwają prace nad najnowszym pojazdem, który odbędzie lot po niebie Rust. Obserwowaliśmy postępy w animacjach i pozach, a także pracę nad podstawową funkcjonalnością Minocoptora. Testowanie w grze nie jest jeszcze możliwe, ponieważ praca ta nadal wykonywana jest w odrębnym oddziale. To powiedziawszy, wydaje się, że ten nowy pojazd może przejść do następnej aktualizacji.


Nowy model aparatu w grze

Będziesz nieco bardziej stylowy podczas robienia zdjęć w grze swoim znajomym po następnej aktualizacji. Model aparatu otrzymał lifting twarzy.


Inne rzeczy

  • Postępy w pracy nad Platformą Wiertniczą
  • Zmiany oświetlenia w tunelach wojskowych
  • Naprawiono netgraph
  • Poprawki wody
  • Dodano komponenty WorkshopSkin i MaterialReplacement do przedmiotów w skórkach, aby uniknąć zacinania się środowiska wykonawczego (poprawa wydajności? Na to wygląda! 😁)

Może ci się także spodobać

Zostaw Komentarz