SVAFNIR, KLAN WĘŻA
Do świata Northgardu zawitał nowy, Klan Węża. Jest prowadzony przez Signy, Dziewiczą Włócznię. Zwolennicy Svafnira zaliczają się do najbardziej łotrowskich wikingów Northgardu!
Bez honoru, bez sławy
W odróżnieniu od innych klanów, postęp klanu Węża nie ma odzwierciedlenia do ich zdobytej sławy. Przebiegły i podstępny klan ma małe pojęcie o sławie lub honorze. Członkowie wolą pracować w cieniu i stosować zasadzki niż otwartą walkę.
Ich ambicja zależy głównie od ich przywódcy, Signy, która jest od razu dostępna rozpoczynając każdą grę. W czasie gry Signy będzie dorastać i nabywać nowe zdolności:
- 15 lat Przebiegły (początek gry).
- 16 lat: Duma Klanu. Signy jest silniejsza, otrzymuje 20% szybsze poruszanie i zdolność do atakowania z dystansu
- 18 lat: Łzy Ziemi. Ponownie, siła Signy zwiększa się, otrzymuje możliwość swobodnego przemieszczania po dzikim świecie Northgardu (jak Harcownicy) i może używać swojej specjalnej zdolności: Spalona Ziemia.
Jeśli polegnie na polu walki, Signy będzie dostępna do wynajęcia w Obozie Harcowników za 150 Koron (nie wymaga żelaza).
Pod względem statystyk walki, Signy zaczyna z lekką przewagą w porównaniu do zwykłego wojownika. Będzie stawała się silniejsza z każdym rokiem.
Jej zdolność Spalona Ziemia jest bardzo przydatna. Po 5 sekundach, umiejętność się włącza:
- Dostępna co 3 miesiące
- Efekt trwa 3 miesiące
- Jeśli efekt zostanie przerwany podczas czasu przygotowywania Signy, czas odnowy trwa 1 miesiąc
- Signy nie może być powstrzymana przez nic innego niż gracza (i jej śmierć oczywiście)
Przypalona ziemia ma następujące efekty:
- +40 siła ataku jednostek Węża i budynków
- -50% dla każdej produkcji w tym obszarze
Drzewko wiedzy Węża
Jak większość innych klanów, Wąż może pozyskać określoną wiedzę:
Czarny Rynek zastępuje Skład Handlowy:
- Kupcy produkują +10% Koron
- Otrzymują 75% więcej Koron handlując się z wrogimi klanami, psując stosunki
- Możesz się handlować nawet w czasie wojny
- Wrogi klan nie otrzymuje zasobów z handlowania Czarnego Rynku
Chciwe Wykorzystanie to ostatnie z gałęzi bogactwa:
- Bonus specjalnych obszarów (Gejzery, Gniew Thora) jest podwojony
- Ruiny i wraki statku na twoim terytorium dodają +2 szczęścia
Pod Presją zastępuje Kowala:
- +20% siły ataku dla Harcowników
- +2 szczęścia i +2 jedzenia dla każdego wroga pod presją Węża
- Klan wroga jest pod presją, jeśli jedna z wojskowych jednostek Wężą jest na obszarze przylegającym lub wewnątrz jego terytorium
- Partyzantka zastępuje Strategię Wojskową: Jednostki wojskowe otrzymują +2% siły ataku za każdego pokonanego cywila wroga (maksymalnie 40%)
Skradziona Wiedza jest końcową umiejętnością w drzewku Zaradności: Ukradnij Wiedzę z drzewka innego klanu:
Balans klanów
Przybycie Klanu Węża do Northgardu zmusiło twórców do wprowadzenia kilku zmian do obecnego balansu klanów. A oto zmiany!
Ogólne Modyfikacje Wiedzy
- Rekrutowanie teraz daje 25% bonusu (zamiast 30%). Ta wartość jest zwiększana do 50% przez 6 miesięcy po śmierci jednej z jednostek gracza
- Bonus Ostre topory został zwiększony do 20%
- Bonus Strategia obronna został zwiększony do 30%
- Bonus Pogromca potworów został zwiększony do 50%
- Bonus Sztuka negocjacji został zwiększony do 50%
- Legendarni bohaterowie teraz daje +25% siły ataku i 25% pancerza dla Wodzów
Klan Wilka
- 200 wiedzy to teraz Dominium, z odnowieniem 12 miesięcy
- 500 sławy to Szturm: +15% ataku i redukcja Dominium do 6 miesięcy
- Wprowadzono animację używając zdolności Dominium
- Bonus z polowej racji został zwiększony do 80%
- Leczenie Plądrowania zostało zmniejszone do 30% maksymalnego zdrowia jednostki
- Bonus Groźba zwiększony do 75%
Klan Niedźwiedzia
- Bonus Harpuny został zwiększony do 25%
- Zimowy Festiwal teraz wnosi redukcję spożycia jedzenia o 50% w czasie zimy i +3 szczęścia
Klan Jelenia
- Wartość Wielkich Dokonań teraz daje +2 koron za każdego aktywnego skalda
- Wytępienie teraz także zmniejsza koszt ulepszenia spichlerza o 50%
Klan Kruka
- Maksymalny bonus Wysokie kwalifikacje został zmniejszony z 8 do 6 szczęścia
Warunki Zwycięstwa
Zmieniono kilka rzeczy z Warunkami zwycięstwa:
Zwycięstwo przez Sławę
- Jedzenie wymagane do skolonizowania nowych ziem zostało zwiększone
- Liczba ziem wymagana do zwycięstwa zostało zmienione:
– Mała i Średnia mapa: 12 ziem
– Duża i Wielka: 14 ziem
Zwycięstwo przez Wiedzę
Wymagana Wiedza do późniejszych umiejętności została zwiększona
Zwycięstwo przez Handel
- Statki teraz przywożą zasoby dla gracza, po osiągnięciu określonych kroków:
– 500 Wpływu Handlowego: 100 Drewna, 100 Jedzenia, 50 Wiedzy
– 1000 Wpływu Handlowego: 150 Drewna, 150 Jedzenia, 5 Żelaza
– 1500 Wpływu Handlowego: 200 Drewna, 200 Jedzenia, 20 Kamieni
Zwycięstwo przez Yggdrasil
- Jedzenie wymagane do skolonizowania Yggdrasil zostało zmniejszone z 2000 do 1500 jedzenia
- Kolonizowanie zajmuje teraz 6 miesięcy
Zwycięstwo przez Bramy Helheimu
- Gracze teraz muszą bronić bram przez 8 miesięcy
Ogólne zmiany
- Zmieniono kilka głównych aspektów w grze, wprowadzając kilka rzeczy o które prosiła społeczność:
- Skalowanie przychodów z ruin jest teraz bazowane na dystansie pomiędzy ruinami a najbliższym sojuszniczym Ratuszem
- Draugry, Walkirie i Koboldy otrzymały (bardzo) mało zwiększone życie
- AI ma teraz lepsze zarządzanie wojskiem
- Nie jest możliwe zniszczyć budynek na ziemi okupowanej przez jednostki wojskowe
- Wodzowie nie konsumują już jedzenia i nie używają slota populacji
- Nie ma już opóźnienia zarzynając owce
- Możesz teraz nacisnąć „x”, aby zatrzymać obecną akcję wybranych jednostek
- Jest teraz opcja obok okna czatu, która pozwala na wyciszenie kanałów i/lub innych graczy (nie wpływa na ping jeszcze)
- Każdy mieszkaniec ma teraz własne imię!
- Rozdział trybu fabularnego ukończonego ze wszystkimi celami dodatkowymi są teraz rozpoznawalne
- Profil teraz wyświetla informacje o postępie gracza w Trybie fabularnym
- Zdolności Berserkera i Signy znajdują się teraz w ich oknie opisu
Gra Rankingowa
Wreszcie, kilka zmian do systemu Rankingowego:
- Zbalansowane mapy są teraz dostępne w 2v2v2v2
- Gracz, który nie mógł się połączyć do gry nie utraci już punktów
- W poczekalni, gracze nie mogą już zmienić drużyn, gdy zacznie się odliczanie
Informacje o także wprowadzonej jednostce wojskowej, Harcowniku:
https://gaminguniverse.pl/northgard-harcownik/
Od twórców:
Mamy nadzieję, że spodoba ci się gra Wężem! Jak wspomnieliśmy wcześniej, ten klan i nowości są zaledwie początkiem wielu nowych zmian, których nie możemy się doczekać aż wprowadzimy do gry :)
Niedługo pojawią się dalsze informacje o kolejnej aktualizacji, która zmieni WIELE w sposobie w jaki walczysz w Northgardzie ;)