Tydzień od aktualizacji i sporo się wydarzyło. Ludzie kręcą się w Minicopterach, wydajność jest znacznie lepsza, i wygląda na to, że naprawiono awaryjne serwery. Rozwój posuwa się naprzód w postaci dalszych optymalizacji, ulepszeń do minikoptera i postępu na Platformie Wiertniczej.
Update post mortem
Aktualizacja z ostatnich tygodni nie była pozbawiona czkawki; serwery uległy awariom w ciągu kilku następnych dni. Wygląda na to, że było kilka rodzajów awarii, jednak dokładne ich źródło nie jest do końca znane.
Na szczęście twórcy zarówno Facepunch, jak i Oxide ciężko pracowali w ciągu ostatnich kilku dni, aby zaradzić tym problemom i wydaje się, że odnieśli sukces w tym przedsięwzięciu. Od czasu przymusowej aktualizacji, awarie ustąpiły.
W ciągu ostatnich kilku dni nie można pominąć jednej ważnej rzeczy: wydajność znacznie się poprawiła! Zarówno klienci, jak i serwery działały lepiej w ciągu ostatnich kilku dni. Ogromne podziękowania dla zespołu Facepunch za priorytetowe potraktowanie tych optymalizacji w grze.
W grze wciąż jest jeden problem: Puzzle w elektrowni są w tej chwili uszkodzone. Potwierdzono, że pozostanie tak do czasu następnego force wipe’a.
Przesyłanie tekstur
Mówiąc o optymalizacji,toczą się prace nad wdrożeniem nowego systemu, który oszczędza na obciążeniu klienta. Nowa funkcja w Unity 2018.2, streamowanie tekstur, pozwala programistom kontrolować, które poziomy mipmap są ładowane do pamięci.
System ten służy do obniżenia ogólnego zużycia pamięci poprzez ładowanie tekstur, które są potrzebne w oparciu o bieżące warunki. Długie i krótkie: sprzedaje niewielką ilość mocy procesora dla dużych oszczędności w pamięci GPU

Wskaźnik paliwa w Minicopterze
Po jego przybyciu w zeszłym tygodniu, Minikopter widzi kilka poprawek i ulepszeń. Wraz z niektórymi aktualizacjami modelu, wskaźnik paliwa dla tego nowego pojazdu w ruchu lotniczym jest w trakcie dodawania. Chociaż nie jest jeszcze w głównej gałęzi, poziomy paliwa prawdopodobnie będą widoczne dla pilota przy następnej aktualizacji
Poprawki
Toczą się prace nad kilkoma poprawkami do procesu budowania. Nie, to nie ma nic wspólnego z budowaniem baz. Odnosi się raczej do poprawy szybkości, w których nowe zatwierdzenia i zmiany ostatniej minuty mogą być testowane na oddziale tymczasowym.
Za każdym razem, gdy następuje zmiana w bazie kodu, pliki klienta i serwera muszą być „zbudowane” przed przetestowaniem ich. Proces ten był o wiele szybszy, ale z biegiem czasu został spowolniony do momentu, w którym trwa jedna godzina, aby jedna z tych kompilacji mogła się wydarzyć.
Ten wydłużony czas kompilacji może sprawić, że późniejsze wydania poprawek będą musiały pojawić się w ostatniej chwili. Mam nadzieję, że dzięki takiemu wysiłkowi te czasy budowy zostaną zmniejszone.

Postępy w pracy nad Platformą Wiertniczą
Kontynuacja prac nad długo oczekiwanym monumentem. W tym tygodniu wyszło na jaw, że rzeczywiście będą dwie wersje tego pomnika, duża i mała. Podobnie jak w przypadku Portów, prawdopodobnie większość z nich będzie obecna na większości map.
Te monumenty wciąż znajdują się w oddzielnej gałęzi, ale będziemy mieli pełne opisy tego, czego się spodziewać po ich scaleniu.
Inne rzeczy
- Prace nad Naukowcami
- Czujnik HBHF po raz kolejny może dodać autoryzowanych graczy
- Czujnik HBHF teraz poprawnie zapamiętuje ustawienia
- Naprawiono scraftowany Pager
- Różne inne poprawki wydajności
- Obniżono dźwięk chińskiej latarni