W cyklu corocznych plebiscytów nagród growych deweloperzy oraz gracze z całego świata oczekują na ogłoszenie zwycięzców w poszczególnych kategoriach. Na łamach naszego serwisu już w styczniu informowaliśmy o nominacjach DICE Awards, a teraz przyszedł czas na poznanie wyników plebiscytu Game Developers Choice (GDC) Awards.
Ponownie to gra Hades od studia Supergiant Games króluje wygrywając w 3 kategoriach, zdobywając przy tym także nagrodę gry roku. Poza Hadesem tylko jedna gra zdobyła więcej niż jedną nagrodę, a jest nią Ghost of Tsushima od Sucker Punch.

Lista zwycięzców dostępna jest na stronie GDC Awards, zaś lista z nominacjami oraz wyszczególnionymi zwycięzcami i wyróżnieniami znajduje się poniżej.
Gra roku
- Hades (Supergiant Games)
- Animal Crossing: New Horizons (Nintendo EPD/ Nintendo)
- The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
- Half-Life: Alyx (Valve)
- Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)
Wyróżnienia: Spelunky 2 (Blitworks, Mossmouth / Mossmouth), Doom Eternal (id Software / Bethesda Softworks), Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment), Microsoft Flight Simulator (Asobo Studio / Xbox Game Studios), Final Fantasy VII: Remake (Square Enix), Genshin impact (miHoYo)
Najlepszy dźwięk
- Hades (Supergiant Games)
- The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
- Doom Eternal (id Software / Bethesda Softworks)
- Final Fantasy VII: Remake (Square Enix)
- Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)
Wyróżnienia: Half-Life: Alyx (Valve), Animal Crossing: New Horizons (Nintendo EPD/ Nintendo), Ori and the Will of the Wisps (Moon Studios / Xbox Game Studios / iam8bit), Fuser (Harmonix Music Systems / NCsoft)
Najlepszy debiut
- Phasmophobia(Kinetic Games)
- Umurangi Generation (Origame Digital / Playism, Origame Digital)
- Carrion (Phobia Game Studio / Devolver Digital)
- Mortal Shell (Cold Symmetry / Playstack)
- Raji: An Ancient Epic (Nodding Heads Games / Super!Com)
Wyróżnienia: Call of the Sea (Out of the Blue / Raw Fury), Röki (Polygon Treehouse / CI Games), If Found… (Dreamfeel / Annapurna Interactive)
Najlepszy projekt
- Hades (Supergiant Games)
- Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)
- The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
- Animal Crossing: New Horizons (Nintendo EPD/ Nintendo)
- Half-Life: Alyx (Valve)
Wyróżnienia: Final Fantasy VII: Remake (Square Enix), Crusader Kings III (Paradox Development Studio / Paradox Interactive), Spelunky 2 (Blitworks, Mossmouth / Mossmouth), Dreams (Media Molecule / Sony Interactive Entertainment)
Nagroda za innowacyjność
- Dreams (Media Molecule / Sony Interactive Entertainment)
- Microsoft Flight Simulator (Asobo Studio / Xbox Game Studios)
- Half-Life: Alyx (Valve)
- Fall Guys: Ultimate Knockout (Mediatonic / Devolver Digital)
- Hades (Supergiant Games)
Wyróżnienia: Astro’s Playroom (Sony Japan Studio/Team Asobi / Sony Interactive Entertainment), Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment), The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment), Watch Dogs: Legion (Ubisoft Toronto / Ubisoft)
Najlepsza gra mobilna
- Genshin Impact (miHoYo)
- The Pathless (Giant Squid / Annapurna Interactive)
- Legends of Runeterra (Riot Games)
- Alba: A Wildlife Adventure (ustwo / PID Publishing)
- If Found… (Dreamfeel / Annapurna Interactive)
Wyróżnienia: Pokémon Café Mix (Genius Sonority / Nintendo / The Pokémon Company), Reigns: Beyond (Nerial / Devolver Digital)
Najlepsza narracja
- The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
- Kentucky Route Zero: TV Edition (Cardboard Computer / Annapurna Interactive)
- Final Fantasy VII: Remake (Square Enix)
- Hades (Supergiant Games)
- Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)
Wyróżnienia: Spiritfarer (Thunder Lotus Games), Half-Life: Alyx (Valve), Cyberpunk 2077 (CD Projekt RED / CD Projekt), If Found… (Dreamfeel / Annapurna Interactive), Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment), 13 Sentinels: Aegis Rim (Vanillaware / Atlus)
Najlepsza technologia
- Microsoft Flight Simulator (Asobo Studio / Xbox Game Studios)
- The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
- Half-Life: Alyx (Valve)
- Dreams (Media Molecule / Sony Interactive Entertainment)
- Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)
Wyróżnienia: Final Fantasy VII: Remake (Square Enix), Astro’s Playroom (Sony Japan Studio/Team Asobi / Sony Interactive Entertainment), Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment)
Najlepszy styl wizualny
- Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)
- Hades (Supergiant Games)
- The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
- Ori and the Will of the Wisps (Moon Studios / Xbox Game Studios / iam8bit)
- Cyberpunk 2077 (CD Projekt RED / CD Projekt)
Wyróżnienia: Final Fantasy VII: Remake (Square Enix), Spiritfarer (Thunder Lotus Games), Umurangi Generation (Origame Digital / Playism, Origame Digital), Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment)
Najlepsza gra VR/AR
- Half-Life: Alyx (Valve)
- The Walking Dead: Saints & Sinners (Skydance Interactive)
- Paper Beast (Pixel Reef)
- Dreams (Media Molecule / Sony Interactive Entertainment)
- Star Wars: Squadrons (Motive Studios / Electronic Arts)
Wyróżnienia: Phasmophobia (Kinetic Games), The Room VR: A Dark Matter (Fireproof Games), Iron Man VR (Camouflaj / Sony Interactive Entertainment), Microsoft Flight Simulator (Asobo Studio / Xbox Game Studios), Until You Fall (Schell Games)
Nagroda publiczności
- Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)
Nagroda pioniera
- Tom Fulp, twórca strony Newgrounds oraz współzałożyciel studia The Behemoth
Nagroda za całokształt twórczości
- Laralyn McWilliams, dyrektor kreatywna Free Realm oraz główna reżyserka Full Spectrum Warrior
Po więcej newsów, recenzji oraz tekstów publicystycznych ze świata gier zapraszamy na gaminguniverse.pl oraz polecamy śledzić nasze media społecznościowe, aby dostawać powiadomienia o nowych wpisach.
- Sons of The Forest – Aktualizacja 08 – Elektryczne ogrodzenie, nowa duża pułapka, zmiany balansu oraz więcejSons of The Forest
- Sons of The Forest – Aktualizacja 07 – Karabin, trofea głów, jeżdzenie wózkami, dedykowane serwery, żaby oraz więcej
- Sons of The Forest – Aktualizacja 05 – Sanie na kłody, odrastające drzewa, zaawansowane gotowanie oraz wiele więcej
- Sons of The Forest – Aktualizacja 04 – Kamera akcji, poprawki A.I., poprawki błędów, zmiany GPS oraz więcej
- Sons of The Forest – Aktualizacja 02 – Nowy system jaskiń, walka z bossem, poprawki balansu i błędów oraz wiele więcej
Źródło grafiki wyróżniającej: Supergiant Games
Spis treści