Rekrutacja
Rekrutacja

Atmosfera wokół nadchodzącego Elden Ring od FromSoftware zagęszcza się coraz bardziej. Fani soulslike’ów z niecierpliwością wyczekują kolejnych informacji o produkcji, przy tworzeniu której pracował sam George R.R. Martin – autor książkowej serii pt. Gra o Tron. Podczas Tokyo Games Show 2021 producent gry – Yasuhiro Kitao – podzielił się garścią informacji z japońskim serwisem Fumistsu. Całe szczęście nie jesteśmy skazani na przyspieszony kurs języka kraju kwitnącej wiśni, by poznać nowe wiadomości dotyczące gry, bowiem na subreddicie Elden Ring pojawiło się tłumaczenie artykułu w języku angielskim.

FromSoftware a poziom trudności

Na początku rozmowy Kitao zaznaczył, że gra jest tworzona w taki sposób, by zadowolić większą liczbę graczy. Nie oznacza to jednak, że studio zamierza spuszczać z tonu, jeśli chodzi o wyśrubowany poziom trudności ich produkcji. FromSoftware chce stworzyć u graczy poczucie osiągnięcia czegoś. Poszczególne tereny w świecie gry będą stawiać różne wyzwania, więc jeśli gracz utknie w którymś miejscu, zawsze może się wycofać i nieco podlevelować swoją postać. Warto wspomnieć także, iż w Elden Ring pojawi się mechanika przywoływania dusz (czyli innego gracza) znana z serii Dark Souls. Co więcej, w grze ponownie znajdzie się element skradania zaprezentowany wcześniej w Sekiro: Shadows Die Twice.

Elden Ring świat

Specyfika mapy świata Elden Ring

Producent zapewnił graczy, że po terenie świata gry rozsiane będą dungeony o różnej powierzchni oraz typie; można z nich wyróżnić choćby katakumby czy audytoria. Na końcu mapy będą znajdować się wyzwania dla najbardziej doświadczonych wojowników, bowiem czekać na nich będą tzw. „legacy dungeons” o wielkości ogromnych zamków. W wypowiedzi Kitao pojawia się informacja o „bardzo nietypowej strukturze mapy”. Trudno spekulować, co może oznaczać takie stwierdzenie, gdyż producent nie wyjawił zbyt wielu szczegółów dotyczących świata gry. Wiadome jest jednak, że po otwartym terenie poruszać będą się konie (zwane Reimasami). W swobodnej rozgrywce będzie można przyzwać tzw. „Spirit Horses”, które będą odznaczać się wysoką mobilnością. Podczas jazdy konno możliwa będzie walka za pomocą miecza lub łuku.

Kitao podkreślił, że w grze nie będą znajdować się tak zwane „errand quests”, które oznaczają proste misje typu „pójdź po przedmiot x, ewentualnie zabij grupkę przeciwników i wróć z powrotem”. Mapa gry nie będzie więc przepełniona bezsensownymi zjadaczami wolnego czasu. Producent poinformował, że w grze zawarte będą systemy, które pomogą graczom w sytuacjach, gdy ci się zagubią. Po świecie Elden Ring rozsiane będą fragmenty mapy, które oznaczą miejsca mogące zachęcić gracza do podjęcia się jakiejś akcji oraz wskażą, czy bohater podąża odpowiednią ścieżką. Kitao podsumowuje koncepcję świata gry tymi słowami: „system pozwala ci iść gdzie chcesz, ale pokazuje również, kiedy znajdujesz się w tarapatach”.

Kiedy będzie można zanurzyć się w świecie mrocznego fantasy?

Już 21 stycznia. Gra będzie dostępna na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S oraz PC. Do premiery pozostały więc ponad 3 miesiące, w ciągu których FromSoftware postara się jak najlepiej doszlifować grę zapowiadającą się na bardzo ciekawą i oryginalną produkcję.

Po więcej newsów, recenzji oraz tekstów publicystycznych ze świata gier zapraszamy na gaminguniverse.pl. Polecamy także śledzić nasze media społecznościowe, aby dostawać powiadomienia o nowych wpisach.

Źródło grafik: FromSoftware Inc. / Bandai Namco Entertainment

0 komentarzy 0 FacebookTwitter
guest
0 komentarze
Inline Feedbacks
View all comments

Copyright © 2022 – GamingUniverse.pl

Ta strona korzysta z ciasteczek w celu poprawienia jakości przeglądania strony. Możesz zawsze z nich zrezygnować Akceptuj Czytaj więcej